هفت نمونه از جدیدترین و بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال در ۲۰۲۳

در این مطلب به معرفی بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم و به ماهیت پروژه‌‌ها و یکسری جزئيات مفید در مورد آنها اشاره می‌کنیم.

ارز دیجیتال هفت نمونه از جدیدترین و بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال در ۲۰۲۳

کم‌کم باید باور کرد که دوران کنونی،‌ دوران انفجار فناوری بلاکچین است. عمق و وسعت قلمروی کریپتو به شکلی روزافزونی بیشتر می‌شود و پیش‌لرزه‌های یک زلزلهٔ تکنولوژیکی و اقتصادی بزرگ، روزبه‌روز محسوس‌تر می‌گردد. یکی از این نشانه‌ها، پیدایش هزاران هزار پروژهٔ ارز دیجیتال است که هر کدام مسیر متفاوتی را دنبال می‌کنند. برخی جز اهداف کاسب‌کارانه و موج‌سواری بر تحولات روز چیزی در چنته ندارند و برخی دیگر، سودای بهبود تمدن بشری و تغییر جهان را در سر می‌پرورانند. 

به تجربه ثابت شده که از خیل عظیم پروژه‌های ارز دیجیتال ، تنها تعداد محدودی هستند که به شاهراه رشد و تکامل راه می‌یابند. یعنی اکثر قریب به اتفاقشان در همان فازها و قدم‌های اول، سروصدایی به‌پا می‌کنند. اما در دراز مدت شکست می‌خورند و در طی چند سال، اثری از آثارشان باقی نمی‌ماند. عده‌ای هم ماندگار و جریان‌ساز می‌شوند و از خجالت سرمایه‌گذاران و کاربرانشان در می‌آیند. در این مطلب به تعدادی از جدیدترین و بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم تا ببینیم ماجرایشان از چه قرار است و در دنیای بیکران بلاک‌چین، چه نیروها و استعدادهای پنهانی نهفته است. 

آینده‌دارترین و بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال

آینده‌دارترین و بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال

فرقی ندارد که یک سرمایه‌گذار کاربلد و باتجربه باشید یا یک تریدر تازه‌کار! مهم نیست که سیگنال‌‌های خرید و فروشتان را از عالم غیب بگیرید و از تمام اسرار بازار مطلع باشید! چون بدون تسلط بر مدیریت ریسک، آمادگی ذهنی و درک روانشناسی معامله‌گری، در کنار داشتن یک استراتژی‌ معاملاتی در بازارهایی مثل کریپتو یا بازار فارکس راه به جایی نمی‌برید. مواردی که مهمترین عناصر و ابزارهای یک تریدر و سرمایه‌گذار موفقند و از هر پیشگویی و سیگنال غیبی، بهتر و قابل اطمینان‌تر عمل می‌کنند. 

در ادامه با تعدادی از جدیدترین و آینده‌دارترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم. اما یادمان باشد که ماهیت بازار کریپتو، به‌شدت غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی است. یعنی معرفی این رمزارزها، به هیچ‌ عنوان تضمینی برای سودآور بودن یا موفقیتشان در سال‌های آتی نیست! پس در صورت کنجکاوی یا تمایل به سرمایه‌گذاری، ابتدا وبسایت یا کانال‌ تلگرام این پروژه‌ها را دنبال کنید، در اخبار و شبکه‌های اجتماعی عملکردشان را زیر نظر بگیرید و گرفتار بازارگرمی‌ها و سروصداهای تبلیغاتی نشوید. 

وال استریت میمز (Wall Street Memes)

وال استریت میمز (Wall Street Memes)

یک پروژه ارز دیجیتال جدید با یک حضور پررنگ و قوی در شبکه‌‌های اجتماعی - مخصوصا توئیتر - و بیشمار هوادار پروپاقرص! شهرت وال استریت میمز که در دستهٔ میم‌کوین‌ها - یا میم توکن‌ها - قرار می‌گیرد به قدری بالاست که توانست مجموعهٔ NFT‌های اختصاصی‌اش را با نام Wall St Bulls در کسری از ساعت به فروش برساند! میم‌کوین‌ها در حالت کلی، ماهیت بی‌حساب و کتابی دارند و گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند! اما به‌نظر می‌رسد که وال استریت میمز با توکن WSM و فروش ۲ میلیون دلاری در عرض یک هفته، پتانسیلِ تکرارِ ماجرای عجیبِ دوج‌کوین (Dogecoin) را دارد! 

ای‌آی دوج (AiDoge)

ای‌آی دوج (AiDoge)

ای آی دوج، تلفیق دو سوژهٔ خیلی داغِ دنیای فناوری و یکی از پرهیاهوترین پروژه‌های ارز دیجیتال است. یکی از این سوژه‌ها خود دوج کوین است که عملاً محبوب‌ترین میم‌کوین دنیا محسوب می‌شود و دیگری هم هوش مصنوعیست که با سرعتی خیره‌کننده‌، دارد جهان فناوری را درمی‌نوردد. حالا ای‌آی دوج هم با پیش‌فروش ۱۵ میلیون‌دلار از توکنش یعنی AIDOGE یک شروع طوفانی داشته و همین امروز و فرداست که در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شود و برای معامله در دسترس قرار بگیرد. منطق ای‌آی دوج خیلی ساده است. کاربران با کمک هوش مصنوعی میم می‌سازند و براساس رأی مثبت یا منفی سایر اعضا پاداش می‌گیرند. هم تفنن و هم درآمدزایی! 

وای‌پردیکت (yPredict)

وای‌پردیکت (yPredict)

وای‌پردیکت یک ابزار معاملاتی قدرتمند و مجهز به هوش مصنوعی است که با توانایی چشمگیر در تحلیل تکنیکال و استخراج الگوهای بازار، دید عمیقی به معامله‌گران می‌دهد و عصای دست تریدرها می‌شود. حتی تریدرهای خبره می‌توانند ابزارهای پیش‌بینی‌کنندهٔ خودشان را بسازند و از فروش آنها درآمدزایی کنند. توکن وای‌پردیکت YPRED$ در فاز معرفی ۲ میلیون دلار فروش کرده است. 

اکوترا (Ecoterra)

اکوترا (Ecoterra)

همانطور که از اسمش پیداست، در دستهٔ‌ پروژه‌های دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرد. با کمک پلتفرم اکوترا، کاربران می‌توانند بابت بازیافت‌ زباله‌ یا سایر فعالیت‌های زیست‌محیطی، توکن بگیرند. توکن‌های بدست آمده هم در صرافی‌ها قابل معامله هستند و هم امکان سرمایه‌گذاری مستقیم را در پروژه‌های سبز و زیست‌محیطی فراهم می‌کنند. توکن این پروژهٔ جدید و خوش‌آتیه، در فاز پیش‌فروش معادل ۴/۵ میلیون دلار خریداری شده است. 

دیلنس (DeeLance)

دیلنس (DeeLance)

اگر پلتفرم‌های استخدام و کاریابی با دنیای متاورس (Metaverse) ترکیب شوند، نتیجه چیزی شبیه به دیلنس از آب در می‌آید! دیلنس یک پروژه ارز دیجیتال کاربردیست که زندگی را به کام کارجویان و فریلنسرها شیرین می‌کند. این پروژه در تلاش است که پروسهٔ کاریابی را به قلمروی Web3 ببرد، مونوپولی و انحصار سایت‌های کاریابی را کاهش دهد، کارفرما و فریلنس را مستقیما به هم وصل کند و با اتکا بر بلاک‌چین، سرعت و امنیت و شفافیت پرداخت‌ها را تضمین نماید. دیلنس تا به امروز موفق به جذب ۱/۲ میلیون دلار سرمایه شده است. 

نکته: 

Web3 نسخه‌‌ٔ متفاوتی از دنیای وب یا World Wide Web است که بر استفاده از فناوری بلاکچین، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Decentralized) و اقتصاد توکنی تمرکز دارد. 

لانچ‌پد ایکس‌وای‌زد (Lunchpad XYZ)

هدف و کاربرد لانچ‌پد ایکس‌وای‌زد، هموار کردن مسیر بیزنس‌ها به سمت دنیای بلاکچین است. یعنی هرکس که به فکر گسترش یا راه‌اندازی کسب و کارش در فضای Web3 باشد، می‌تواند از امکانات جامع لانچ‌پد استفاده کند و با سرعت هرچه‌تمام‌، در این فضای بکر و بیکران ریشه بدواند. توکن این پروژه ارز دیجیتال یعنی LPX در فاز پیش‌فروش، معادل ۱ میلیون دلار به‌فروش رفته است. 

ربات‌ایرا (RobotEra)

در بین پروژه‌‌های ارز دیجیتال، تعداد زیادی بازی‌ متاورسی وجود دارد و ربات‌ایرا یکی از این بازی‌هاست. در متاورسِ ربات‌ایرا یا عصرِ ربات‌ها، کاربران به یک دنیای خیالی قدم می‌گذارند و شروع به خرید زمین و ساختن انواع ساختمان‌ها یا ربات‌ها می‌کنند و می‌توانند آنها را به‌صورت NFT به فروش برسانند. به‌نظر می‌رسد که ربات‌ایرا صرفاً یک بازی سرگرم‌کننده برای خرید زمین و تولید NFT باشد! اما بهرحال پتانسیل‌های متاورس، به‌طور کامل بر همگان آشکار نیست و می‌تواند چیزی فراتر از سرگرمی باشد. 

چیمپ‌زی (Chimpzee)

چیمپ‌زی یکی دیگر از پروژه‌های زیست‌محیطی است که روی حفاظت از حیات وحش و اکوسیستم‌های زمین تمرکز دارد. این پروژه، قدرت NGOها یا نهادهای محیط زیستی را به قلمروی کریپتو انتقال می‌دهد و برای کلیهٔ اقدامات مثبت، از آگاهی‌بخشی گرفته تا جذب سرمایه‌های مردمی، طرح‌ها و پاداش‌های کریپتویی تعریف می‌کند. توکن چیمپ‌زی تا به امروز بیش از نیم میلیون دلار فروش کرده است. 

تحلیل بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

تحلیل بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

از یک زاویه‌ٔ خاص، سرمایه‌گزاران کریپتو به دو گونهٔ مختلف تقسیم می‌شوند. آنهایی که صرفاً به سودآور بودن توکن فکر می‌کنند و کاری به ماهیت پروژه ارز دیجیتال و اهداف پشت آن ندارند. و آنهایی که علاوه بر سودآوری، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معنادار و مفید را ترجیح می‌دهند. بهرحال هرکس اختیار سرمایهٔ خودش را دارد، اما بد نیست که پیش از سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز یا پروژهٔ خاص، قدری هم به اهداف و چشم‌انداز آیندهٔ آن توجه شود. 

چون با اینکار، عیار قلمروی بلاکچین و Web3 بیشتر می‌شود و توکن‌هایی که مثل قارچ سبز می‌شوند، به مسیر بهتر و کاربردی‌تری می‌روند. بلکه بتوانند جدا از خاصیت سودآوری و جابجایی ثروت، گره‌ای هم از مشکلات بشر باز کنند! در ادامه به جزئیات بیشتری از پروژه‌های معرفی شده اشاره می‌کنیم. اما به این توضیحات بسنده نکنید و از طریق وبسایت یا کانال تلگرام، در جریان آخرین تحولات و رویدادهای این پروژه‌ها قرار بگیرید. 

وال استریت میمز، تسخیرِ شبکه‌های اجتماعی! 

جمعیت بالای هواداران و شهرت بالا در شبکه‌های اجتماعی، مهمترین امتیاز پروژه وال استریت میمز و توکن اختصاصی‌اش یعنی WSM$ هستند. این توکن هیچ کارایی عجیب و غریبی ندارد و فناوری به‌خصوصی به دنیای بلاک‌چین اضافه نمی‌کند. اما به‌خاطر محبوبیت روزافزونی که دارد، نظر کریپتوبازها را به‌خودش جلب کرده است. توکن این پروژه ارز دیجیتال، در نخستین روز ۳۰۰ هزار دلار و در کمتر از یک هفته ۲ میلیون دلار فروش کرد! با این حال رفتار میم‌کوین‌ها به‌شدت هیجانی است و پیش‌بینی موفقیتشان بسیار سخت! 

در توصیف حضور پررنگ Wall Street Memes در شبکه‌های اجتماعی همین بس که حتی ایلان ماسک هم چند باری با حساب تويیترشان بده بستان داشته است! از آن طرف موفقیت WSM در فاز پیش‌فروش، نشان از پتانسیل بالای این ارز دیجیتال برای رشد قیمت و افزایش تقاضاست. فقط یادمان باشد که پیش‌فروشِ موفقیت‌آمیز، برای موفقیت یک میم‌کوین شرط کافی نیست و هیجانات بی‌حساب و کتاب، طبیعت این قبیل کوین‌هاست. در کل وال‌استریت میمز می‌تواند یکی از بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری یا یکی از بزرگترین حباب‌های سال ۲۰۲۳ باشد! 

  • نوع توکن‌: ERC-20
  • شبکهٔ بلاکچین: اتریوم 
  • سقف موجودی توکن‌: ۲ میلیارد عدد
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰۰ توکن
  • قابل خرید با: USDT - Ethereum - BNB و کارت‌های اعتباری بین‌المللی 

اِی‌آی دوج، پتانسیل‌ میم‌کوین‌ها به توان هوش مصنوعی! 

AiDoge به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های روبه‌رشد ارز دیجیتال نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به‌خودش جلب کرده است. هوش مصنوعی یکی از داغترین جریان‌های حاکم در دنیای فناوری و همچنین دنیای بلاکچین است و از آن طرف، میم‌کوین‌ها پتانسیل عجیب و غریبی برای تغییرات غیرمنتظره و انفجار تقاضا دارند. به‌علاوه وقتی می‌بینیم که پروژه‌ای در فاز پیش‌فروش و در کمتر از یک ماه، معادل ۱۴/۹ میلیون دلار توکن می‌فروشد و بزودی در صرافی‌ها لیست می‌شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه آنرا جدی بگیریم! 

مقدار ۵۰۰ میلیارد واحد از توکن AIDOGE$ در فاز پیش‌فروش قابل خریداری است و سقف ذخیره یا سپلای (Supply) آن برابر ۱ تریلیون توکن (یک‌هزار میلیارد توکن) خواهد بود. از این توکن در اکوسیستم اپلیکیشن‌های AiDoge استفاده می‌شود و سازندگانش کماکان بی‌نام و نشان هستند. هرچند این مورد لزوماً چیز بدی نیست و دربارهٔ Dogecoin و Shiba Inu هم مصداق داشته و هویت سازندگان و توسعه‌دهندگان این دو پروژهٔ‌ سودآور، هنوز هم مشخص نیست. 

  • نوع توکن: میم‌کوین مبتنی بر هوش مصنوعی 
  • وضعیت فعلی: در مرحلهٔ پیش‌فروش و در آستانهٔ لیست شدن در صرافی‌های غیرمتمرکز 
  • قابل خرید با: USDT - Ethereum - BNB و کارت‌های اعتباری بین‌المللی 
  • ویژگی خاص: امکان دسترسی به پلتفرم تولید میم‌ با هوش مصنوعی
  • ریسک سرمایه‌گذاری: نبود کاربرد ملموس در دنیای واقعی 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰۰ توکن 

وای‌پردیکت، یک دستیارِ خبره برای معامله!

وای‌پردیکت yPredict یکی از جالب‌ترین پروژه‌‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و تریدرهای فعال ست. این ابزار نوآورانه، یک ربات تحلیل‌گر است که به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، زیر و بم بازار کریپتو و رفتار رمزارزهای مختلف را رصد کرده و گزارشات و تحلیل‌های به‌دردبخوری تولید می‌کند. هم سرمایه‌گذاران تازه‌کار و هم تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند با کمک وای‌پردیکت، بازده سرمایه‌گذاریشان را افزایش دهند، تصمیمات بهتری بگیرند و در تدوین یک استراتژی معاملاتی قوی در بازار ارزهای دیجیتال موفق‌تر عمل کنند. 

توکن وای‌پردیکت که جزو توکن‌های هوش مصنوعی یا AI Tokens به‌شمار می‌رود با نماد YPRED$ شناخته شده و وجه رایجِ فروشگاه یا مارکت‌پلیس این بلاکچین است. فروشگاهی که اشاره کردیم، امکان جالبی برای متخصصان و توسعه‌دهندگان هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین فراهم می‌کند. آنها می‌توانند مدل‌های تحلیلی و الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده‌‌‌ بسازند و به‌ فروش برسانند. هرچه نرخ موفقیت و بازدهی مدل مورد نظر بیشتر باشد، درآمدزایی سازنده‌اش بیشتر می‌شود. این پروژه به صورت رایگان و به‌اصطلاح فریمیم قابل استفاده است، اما یکسری امکانات و ابزارهای ویژه‌ٔ آن در دو سطح کاربری Active و Pro آزاد می‌شوند. 

  • شبکه بلاکچین: پالیگان 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۲۰۰ توکن 
  • قابل خرید با: USDT - Ethereum - BNB - Matic و کارت‌های اعتباری بین‌المللی 
  • سقف موجودی: ۱ میلیارد توکن 

اکوترا، بلاکچین در خدمت آیندهٔ زمین! 

اکوترا (Ecoterra) نمونهٔ بارزی از پروژه‌های کاربردی و آینده‌ساز است. یک چشم‌انداز ملموس و یک هدف ارزشمند و جاه‌طلبانه که می‌تواند اذهان عمومی را برای سرمایه‌گذاری قلقلک دهد. این پروژه ارز دیجیتال قصد دارد در برابر گرمایش زمین و تغییرات منفی آب و هوایی، از قدرت بلاکچین بهره‌برداری کند. یک پلتفرم شسته‌رفته برای جریان‌سازی و تقویت فعالیت‌ها و پروژه‌های زیست‌محیطی در سرتاسر دنیا. از بازیافت زباله‌های پلاستیکی و پاکسازی مناطق گرفته تا سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر. 

مثلاً کاربران اکوترا می‌توانند از طریق اپلیکیشن Recycle2Earn در کارهای بازیافت‌محور شرکت کنند و بابت آن توکن ECOTERRA$ پاداش بگیرند. این توکن هم با سایر ارزهای دیجیتال قابل معامله است و هم می‌تواند برای  سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی به‌کار رود. یک اپ جالب دیگر Carbon Offset است که برای برندها و سازمان‌ها به شدت کاربردی است. با این راهکار، شرکت‌ها می‌توانند، به‌جبران آلودگی‌های کربنی که فعالیت‌هایشان ناشی می‌شود، در فعالیت‌ها و پروژه‌های کربن‌زدایی شرکت کنند و اعتبار برندشان را به‌عنوان یک کمپانی مسئولیت‌پذیر بهبود دهند. 

  • شبکه بلاکچین: اتریوم 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰ دلار
  • قابل خرید با: USDT - Ethereum و کارت‌های اعتباری بین‌المللی 
  • ویژگی خاص: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست محیطی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی

دیلنس، تحول در دنیای استخدام و فریلنسینگ

سرویس‌های کاریابی و فریلنسینگ سالهاست که با یک سبک و سیاق مشخص کار می‌کنند و نوآوری به‌خصوصی به چشم ندیده‌اند. حالا پروژه ارز دیجیتال دیلنس (DeeLance) وارد میدان شده تا با تکیه بر قدرت بلاک‌چین و متاورس، پلتفرم‌های کاریابی سنتی را به کل زیر و رو کند. توکن این پروژه DLANCE$ نام دارد، سقف موجودی‌اش ۱ میلیارد عدد است و به عنوان یک توکن ابزاری یا اصطلاحاً Utility Token برای متاورس دیلنس و مارکت‌پلیس NFTهای این شبکه به کار می‌رود. کاربران می‌تواند این توکن را برای کارهایی مثل اجارهٔ دفترِ کار، تبلیغات و سایر سرویس‌های این شبکه خرج کنند. 

هدف اصلی دیلنس دگرگونی کامل پلتفرم‌های کاریابی و استخدام و تبدیلشان به شبکه‌هایی سریع، غیرمتمرکز و مجهز به پتانسیل‌های NFT و متاورس است. از بهینه‌سازی کامل در کل فرایند استخدام گرفته تا ایجاد سرعت و شفافیت در پرداخت دستمزد‌ها، تا پایین آوردن تعرفه‌ها و کمیسیون‌های و ایجاد یک بستر کاملاً امن برای محافظت از تعهدات بین کارفرما و فریلنسر. مثلاً فریلنسرها می‌توانند کارهایشان را به صورت NFT ذخیره کنند و خیالشان راحت باشد که تا تکمیل روند پرداخت، مالکیت کارها در اختیار خودشان باقی خواهد ماند. این پروژه ارز دیجیتال، بر بستر اتریوم ساخته شده و از فناوری قراردادهای هوشمند نهایت استفاده را می‌برد. 

  • شبکه بلاکچین: اتریوم 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰ دلار
  • قابل خرید با: USDT و Ethereum و کارت‌های اعتباری بین‌المللی
  • ویژگی خاص: پلتفرم استخدام و کاریابی، مجهز به متاورس و بازار NFT
لانچ‌پد ایکس‌وای‌زد (Lunchpad XYZ)

لانچپد XYZ و مهاجرت دسته‌جمعی به قلمروی کریپتو!

اگر قرار باشد کسب و کارهای امروزی، خودشان را با بلاکچین وفق بدهند و از قافلهٔ آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی عقب نمانند، بعید نیست که گذرشان به پلتفرمی مثل Launchpad XYZ بیفتد. لانچپد ایکس‌وای‌زد، پلتفرمی برای مهاجرت دست‌جمعی بیزنس‌ها به سمت نسخهٔ تازهٔ وب یعنی Web3 است. یک نسخهٔ جدید و ارتقایافته از وب که بر محوریت بلاکچین شکل گرفته و پتانسیل‌های بی‌نهایتش به مرور زمان خودنمایی می‌کند. مشکل اینجاست که هنوز، عده‌ٔ کمی از کاربران و کسب و کارها با Web3 سر و کار دارند و استفاده از آن تا حدودی دشوار و گیج‌کننده‌ است. ماجرایی که لانچپد ایکس‌وای‌زد قصد تغییرش را دارد. 

این پلتفرم، مثل یک سیستم عامل کاربرپسند عمل می‌کند و دریچه‌ای برای اتصال و دسترسی کاربران به دنیای Web3 می‌شود. درست مثل همان کاری که موتورهای جستجو در سال‌های نخستینِ رونق اینترنت انجام دادند و مشاهده و دسترسی به اطلاعات و استفاده از اینترنت را برای همگان آسانتر کردند. لانچپد ایکس‌وای‌زد، والت و صرافی غیرمتمرکز و اختصاصی خودش را دارد و از توکنی به اسم LPX استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد که آیندهٔ جالبی در انتظار این پروژه ارز دیجیتال باشد، اما یک نکته را نباید فراموش کرد. ماهیت این پروژه و روند توسعهٔ آن، یک امر زمانبر و طولانی است و احیاناً هیجانات سایر رمزارزها را نداشته باشد. یعنی بیشتر مناسب سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است. 

  • شبکه بلاکچین: اتریوم 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰ واحد LPX
  • کل موجودی: ۱ میلیارد توکن 
  • قابل خرید با: USDT, Ethereum, BNB و کارت‌های اعتباری بین‌المللی 
  • ویژگی خاص: پلتفرم دسترسی و انطباق سریع‌تر با Web3 
ربات‌ایرا (RobotEra)

رُبات‌ ایرا، ورود به دنیای متاورس با قدم‌های آهنین! 

پروژه ربات ایرا (RobotEra) یکی از تازه‌ترین و نوآورانه‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال در حوزهٔ متاورس است. بنیانگذاران این پروژه بر این باورند که آینده Web3، به شدت تحت تأثیر متاورس قرار داشته و باید از همین امروز، به پی‌ریزی و ساخت یک فنداسیون محکم توجه شود. ربات ایرا برای رسیدن به این هدف، راهکارهای متعددی و تفنن‌آمیزی دارد. هرکدام از کاربران یک آواتار ربات‌مانند و منحصربفرد دارند که ظاهرش به بی‌نهایت شکل قابل تغییر است و می‌توانند در فضای بیکران متاورس به خرید املاک و مستغلات بپردازند. 

کاربران می‌توانند والت انتخابی خود - مثل والت MetaMask - قطعه زمینشان را به‌صورت NFT ذخیره کنند یا روی زمین‌هایی که دارند، به ساخت و ساز و ایجاد پروژه‌های عمرانی بپردازند. مثلاً یک استادیوم مخصوص ربات‌ها بسازند و در آن با سایر کاربران رویدادهایی مثل کنسرت برگزار کنند! خرید زمین‌های ارزشمند و افزایش قیمت هم می‌تواند یکی از راه‌های سودآوری باشد. جهانِ ربات ایرا به‌صورت کاملاً خودکار اداره می‌شود و همه چیز روال طبیعی خودش را می‌رود و مثل یک تمدن و اکوسیستم مستقل رشد می‌کند. توکن این پروژه TARO‌ است و فعلا تا اطلاع ثانوی با قیمتی ناچیز به کاربران عرضه می‌شود. 

  • شبکه بلاکچین: اتریوم 
  • حداقل سرمایه‌گذاری: ۱۰۰۰ واحد TARO
  • قابل خرید با: USDT, Ethereum
  • ویژگی خاص: بازی متاورسی 
چیمپ‌زی (Chimpzee)

چیمپزی، کریپتو در خدمت حفاظت از حیات وحش! 

یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک پروژهٔ ارز دیجیتال، داشتن یک هدف جذاب در کنار یک برندینگ درست و درمان و توانایی برای جریان‌سازی است. مواردی که چیمپ‌زی (Chimpzee) به خوبی از آنها برخوردار بوده و توانسته به لیست بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال راه پیدا کند. چیمپزی در دستهٔ کریپتوهای سبز قرار می‌گیرد و در صدد ایجاد بستری برای محافظت از حیات وحش و جلوگیری از انقراض نه‌چندان بعیدِ گونه‌های جانوری است. 

چیمپزی یک فروشگاه NFT به اسم Chimpzee Shop دارد که بخشی از درآمدش را به سازمان‌های محیط زیستی اختصاص می‌دهد و بیشتر از NFTهایی استقبال می‌کند که به‌ هر نحوی با طبیعت مرتبط باشند. همچنین یک پلتفرم مبادله دارد و اعضای شبکه‌‌اش می‌توانند با خرید از فروشگاه و حمایت از پروژه‌های زیست‌محیطی، کوین مخصوص چیمزی یعنی CHMPZ‌ را به‌صورت پاداش دریافت کنند. یک بازی سرگرم‌کننده در فرمت Play-to-Earn هم هست که بازیکنان با انجام ماموریت‌های بیشتر و پیشروی در بازی توکن می‌گیرند. این پروژه از برندینگ بسیار خوبی برخوردار است و به گفتهٔ برخی از کارشناسان، توکنش پتانسیل رشد چشمگیری دارد. 

  • شبکه بلاکچین: اتریوم (ERC20)
  • سقف موجودی: ۲۰۰ میلیارد واحد CHMPZ
  • قابل خرید با: USDT, Ethereum و کارت‌های اعتباری 
  • ویژگی خاص: پلتفرم NFT و بازی‌‌های بلاکچینی در راستای حفاظت از حیات‌ وحش
بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال

جمع‌بندی

غیر از عناوین بالا، پروژه‌های ارز دیجیتال دیگری هم هستند که به‌نظر می‌رسد مسیر جالبی در پیش گرفته‌ و دارای ظرفیت و طرفداران متعددی هستند. مواردی مثل Doge Rush, Spong, Sword of Blood, Pikamoon, Tamadoge, ApeCoin و Cronos از جمله این پروژه‌ها هستند و برای علاقمندان ارزش دنبال کردن را دارند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اکثر این پروژه‌ها دارای وبسایت و کانال تلگرام رسمی هستند و آخرین اطلاعات و بروزرسانی‌ها را از آن طریق در اختیار کاربران می‌گذارند. فقط دقت کنیم با تصمیمات هیجانی و بدون مطالعهٔ کافی وارد سرمایه‌گذاری نشویم و با آموزش اصول معامله در بازارهای مالی و آشنایی با مدیریت سرمایه و ریسک شانس موفقیتمان را افزایش دهیم.